Forums Menselijkheid en echte Mensen MANNELIJKE ZWAAN NEEMT BABY’S ONDER ZIJN VLEUGEL NA DE DOOD VAN HUN MOEDER

  • MANNELIJKE ZWAAN NEEMT BABY’S ONDER ZIJN VLEUGEL NA DE DOOD VAN HUN MOEDER

    Posted by Stichting Woord van God on June 9, 2021 at 17:26

    Edwin Graafland heeft een link gedeeld.

    Beheerder

    · tSpocnsor7eefud ·

    MANNELIJKE ZWAAN NEEMT BABY’S ONDER ZIJN VLEUGEL NA DE DOOD VAN HUN MOEDER

    In de natuur is het meestal de moeder van de soort die voor haar jongen zal zorgen, waarbij ze instinctief pasgeborenen onder haar hoede neemt en ze opvoedt. Het komt minder vaak voor dat de vader zo betrokken is – en het is nog zeldzamer om een ​​”alleenstaande vader” met opvoeding bezig te zien. Maar soms zal een man opstaan ​​om voor zijn kinderen te zorgen, vooral als hun moeder dat niet kan. Dat was onlangs het geval, met een mannelijke zwaan die viraal is gegaan omdat hij alleen voor zijn kinderen zorgde na de dood van zijn partner. Onlangs maakte een zwanenpaar een huis in de buurt van de Charles River Esplanade in Boston, Massachusetts. Ze brachten onlangs negen jonge zwanen uit, tot grote vreugde van de bezoekers, en de zwanen en hun baby’s werden al snel lokale beroemdheden. Maar hun verhaal nam onlangs een trieste wending: de moederzwaan stierf plotseling. “Animal Care and Control kreeg een telefoontje met bezorgdheid over de gezondheid van de vrouwelijke zwaan, omdat ze haar hoofd leek te dobberen en niet alleen kon staan”, vertelde Emma Feeney, marketing- en evenementencoördinator voor de Esplanade Association, aan The Esplanade Association. Dodo. “Maar tegen de tijd dat de dierenbescherming in het park arriveerde, was de vrouwelijke zwaan helaas al overleden.” Terwijl Boston Animal Control de overleden zwaan weghaalde, werd gezien dat de vader snel de verantwoordelijkheid voor het gezin op zich nam, gespot “bij het nest met hun jonge zwanen onder zijn vleugels.” Het was het eerste teken dat deze pasgeboren zwanen in orde zouden komen, ondanks het verlies van hun moeder, dankzij hun zorgzame vader. De dood van de moederzwaan liet bezoekers diepbedroefd achter, maar ze bleven de lagune bezoeken om de familie te zien – en een man genaamd Matthew Raifman ving een inspirerend beeld op waardoor hij naar zijn camera rende. “Ik merkte dat er iets ongewoons was”, vertelde Matthew aan WBZ-TV. “Alle jonge zwanen zaten bovenop de papazwaan.” Hij maakte een paar foto’s van de vader die zijn kuikens een ritje op zijn rug gaf (met een staart achter in het water). Hij noemde het ‘waarschijnlijk de beste foto die ik ooit heb gemaakt’ en beschreef de situatie als ‘een van de meest hartverscheurende en hartverwarmende verhalen in tijden’. Hij zei ook dat hij als vader van een peuter heel veel voelde voor de alleenstaande vaderzwaan. “Ik voelde me een stuk opgewekter met deze papazwaan die gewoon probeert veerkrachtig te zijn in het licht van een behoorlijk uitdagend leven”, vertelde Matthew aan WBTV. “Ik kan me op een bepaald niveau, denk ik, inleven in hoe het is om een ​​nieuwe vader te zijn die worstelt met een uitdagende situatie die je moet overwinnen.” De zwaan
    https://www.natureknows.org/2021/06/male-swan-takes-babies-under-his-wing.html?fbclid=IwAR1bCQGdvZ2CHrbZgBBmfuXAmfpZD2bq2drugh-_G11E1LDhHLQR76lYNOc

    Stichting Woord van God replied 2 years, 11 months ago 1 Member · 0 Replies
  • 0 Replies

Sorry, there were no replies found.

Log in to reply.